18 januar 2006

Tiden vår

Ja, nå er det allerede blitt 18. januar. Jeg blir nok ikke en daglig blog'er, men det får bli etter hvert som jeg føler for å dele noe med deg. Det er ikke alltid tiden strekker til heller, men det er jo egentlig en prioritering.
Nå er det i allefall snart en uke siden jula ble kastet på dør. Det var igrunnen på høy tid denne gangen, ihvertfall når det gjalt juletreet. For det så slik ut etter at jeg hadde tatt av all pynten:


Foto: G. Øynes

Men jeg kan jo skylde på meg sjøl, da. Det å kjøpe en vanlig gran som kanskje var hugget flere uker før jul, det borget jo ikke akkurat for det beste resultatet. Og sjøl om treet sto i vann, hadde det ikke "drukket" mer enn ca. halve mengden i juletrefoten. Det tyder jo på at det var lenge siden det var hugget. Neste år må det nok bli edelgran igjen, og helst en som hugges et par dager før jul.

Enda en liten julesak før jeg forlater det emnet. Vi har i flere år hatt et julevindu som pynt i stua vår. Det har jeg laget av et gammelt kjellervindu som jeg byttet ut for mange år siden. Her skal du få se litt av det:

Foto: G. Øynes

Mange klager i dag (meg innebefattet) over at vi har så dårlig med tid. Vi skulle gjerne ha gjort både det ene og det andre, men vi har ikke tid. Vi har egentlig all den tiden vi trenger. Men hva vi bruker den til, ja det er opp til oss. Tiden går sies det, men det er vel egentig det at tiden kommer. Den ligger alltid foran oss, ubrukt og ren. Men vi vet aldri hvor mye tid som kommer. Måtte vi fylle tiden vår med noe som har verdi. Ikke bare for det nærværende, men også for det kommende. Fyll tiden med noe som kan gi deg minner, for det er en verdi som ingen kan ta fra deg.

Tiden vi har her på jorda er så kort, sett i et evighetsperspektiv. Har du gjort deg opp en mening med hvor du vil tilbringe tiden i evigheten? Det er nå du må ta valget. Håper du vil velge å komme til Himmelen.

Til slutt vil jeg gi deg et bibelvers. Det er hentet fra profeten Amos 5,14:

Søk det gode og ikke det onde, så dere får leve. Da skal Herren, hærskarenes Gud, være med dere, slik som dere har sagt.

Etiketter: , , ,

1 Comments:

Blogger Are Karlsen said...

Julevinduet var en morsom idé. Ser koselig ut.

mandag, 23 januar, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home