01 januar 2006

Nyttårsfeiring

2005 er historie. 2006 ligger foran oss. Hvordan har vi tenkt å bruke det årets muligheter? Jeg har ingen tro på nyttårsforsetter, men jeg har tro på at vi i dette nye året kan gjøre noe av det vi unnlot å gjøre i 2005. Hvis det virkelig går opp for oss at tiden som ligger bak, den kan vi ikke gjøre noe med. Men tiden som ligger foran oss, den er ubrukt. Det alvorlige i situasjonen er imidlertid det at ingen vet hvor lang den er.
Moralen her må derfor bli: Det du ikke fikk gjort tidligere, gjør det "idag" mens du ennå har mulighet. For morgendagen kjenner ingen.

Vel, vel, fra disse litt alvorlige tanker til noe annet. Jeg er av de som gjerne går ut og ser på fyrverkeriet rundt midnatt nyttårsaften. Så også i år. Men det gir meg litt ettertanke når jeg vet at vi her i Norge brenner av ca. en kvart milliard norske kroner. Og det verste av alt, liv og eiendom går tapt.
Uansett må jeg nok innrømme at fyrverkeri er pent å se på. Som ivrig amatørfotograf hadde jeg også denne gangen kameraet med meg. Og her kan du få se noen av bildene jeg tok: (Alle bildene er tatt med Panasonic DMC-FZ3, 12Xoptisk zoom (35-420), Leica linse)

Dette bildet er tatt fra hagen vår mot Skiringssal og Bugården i Sandefjord F2,8/S8/ISO100

Ligner ikke dette på en brennmanet kanskje? F4/S1/ISO100
Kombinasjon av to eksplosjoner, en flott gullstjerne under sølvregnet. F4/S1/ISO100
Gullpalmen F4/S1/ISO100
Fargetreet F4/S1/ISO100
Artig figur F4/S1/ISO100

Femarmet stjerne F4/S8/ISO100

Tror faktisk jeg fikk med Betlehemsstjerna også! F4/S1/ISO100

Godt Nytt År !!!

Etiketter: ,

3 Comments:

Blogger Are Karlsen said...

Flotte bilder!

Nyttårsforsett. Jeg har ett: Å lese mindre aviser på nettet og heller konsentrere meg på de haugene med uleste aviser og tidsskrifter som fyller arbeidsrommet mitt. Det var et nyttårsforsett jeg bestemte meg for i romjula, og jeg startet straks å praktisere. Men haugene har ikke minket mye, desverre.

mandag, 02 januar, 2006  
Blogger ...dan said...

Ja det var veldig bra bilder! En dag skal jeg lære meg å ta bilder av fyrverkeri selv...

onsdag, 04 januar, 2006  
Blogger Geir said...

Takk til både Are og Dan at dere synes bildene er fine! Det er i allefall morro å ta bilder og ikke minst å eksperimentere litt.

onsdag, 04 januar, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home